به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای اداری که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استانداری کرمانشاه برگزار شد ، افزود: نخبگان استان با مشکلاتی رو به رو هستند و نیاز به حمایت دارند.
وی با بیان اینکه حمایت هایی از نخبگان انجام می شود اما متاسفانه این حمایت ها کافی نیست، گفت: نخبگان برای تبدیل ایده های خود به عمل در کاغد بازی های اداری گرفتار می شوند و در گرفتن تسهیلات با مشکل روبه رو هستند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: یکی از 24 رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است که می تواند عقب ماندگی های اقتصاد در کشور را برطرف کند.
بازوند با بیان اینکه اگر دانشگاه ها در توسعه استان نقش آفرین نباشند هزینه توسعه بسیار سنگین خواهد بود، ادامه داد: دانشگاهیان باید در زمینه توسعه وارد کار شوند و در این زمینه با بخش خصوصی همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید موانع پیش روی بخش خصوصی را شناسایی و آن ها را برطرف کنند، گفت: برای اینکه تولید ثروت را ارزش بدانیم باید دانشگاه ها در کنار بخش خصوصی قرار گیرند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در چهار ماه گذشته توانستیم‌ نرخ بیکاری رو به افزایش کرمانشاه را متوقف کنیم و آن را کاهش دهیم، افزود: برگزاری ستادهای تسهیل و اقتصاد مقاومتی در کاهش نرخ بیکاری و بهبود نرخ کسب و کار بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه استان از رتبه 31 در شاخص بهبود کسب و کار به رتبه 28 رسید، اظهار داشت: میزان صادرات چهار ماه گذشته استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد رشد داشته است.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به رونق ساخت و ساز در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: براساس ملاقاتی که با آقای نوبخت داشتیم 130 میلیارد تومان اعتبار عمرانی مناطق زلزله زده را ابلاغ کرد.
بازوند گفت: این اعتبار صرف بازسازی زیرساختها، اماکن دولتی و پاسگاه های مرزی استان کرمانشاه خواهد شد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.