به گزارش ایرنا، وحید جعفریان روز دوشنبه در نخستین گردهمایی ملی اصول نوین آموزش منابع طبیعی در شهرکرد اظهار کرد: تجارب چندین ساله جهانی به روشنی نشان داده است که تنها در صورتی طرح های حفاظت و حراست از عرصه های ملی پایدار خواهد بود که معنای موثری از مشارکت مردمی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در آن دیده شود.
وی افزود: البته این امر نیازمند ظرفیت سازی و در اولویت قرار گرفتن منافع بهره برداران در برنامه ریزی کارشناسان سازمان جنگل ها و مراتع کشور است.
وی در ادامه با تاکید بر ارتقای سطح دانش و تخصص کارشناسان ترویج و آموزش منابع طبیعی برای ورود به طرح های اجرایی کشور افزود: این کارشناسان باید تجزیه و تحلیل و شناخت درستی از طرح ها داشته و برنامه منسجمی برای پاسخگویی به نیازهای مشارکتی مردم در این طرح ها داشته باشند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز در این گردهمایی مشارکت جوامع محلی در این استان بخصوص در اجرای طرح های مرتع و جنگلداری را قابل تقدیر خواند و افزود: این اداره کل با تلاش و همکاری بهره برداران در حال احیای برخی گونه های گیاهی در حال انقراض نظیر آنغوزه و کلوس است.
علی محمدی مقدم تامین سوخت فسیلی و استفاده از انرژی ها نو در مناطق سخت گذر و جنگل نشین را از دیگر اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی عنوان کرد.
وی با بیان تشدید اقدامات انتظامی و برخورد با خاطیان این عرصه در طول سال های اخیر یادآور شد: در این مدت 15هزار هکتار عرصه های ملی به ارزش 60هزار میلیارد ریال از زمین خواران بازپس گرفته و به دولت عودت داده شده است.
به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی ملی اصول نوین آموزش منابع طبیعی با حضور روسای آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد.
2097/8125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.