سهیل مهاجری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از اجرای طرح های مشارکتی با بهره برداران حفاظت از پوشش گیاهی و عرصه های ملی با مشارکت جوامع محلی برای فرهنگ سازی و کنترل عوامل تخریب درعرصه های ملی است.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح ها به توانمند سازی مرتع نشینان و بهره برداران نیز کمک می کند و منجر به توسعه منابع طبیعی و جلب مشارکت مجریان و بهره برداران به طور همزمان می شود.
مهاجری با بیان اینکه مراقبت و احیای مراتع استان بوشهر همواره یکی از مهم ترین دغدغه های این اداره کل است گفت: اجرای پروژه جایگزینی سوخت های مناسب به جای بوته و هیزم با تاکید بر انرژی های نو بخشی از اقدام های در دست اجراست.
وی بیان کرد: خرید و توزیع تنورگازی، سیلندر و سایر تجهیزات گرمایشی در مراتع شهرستانهای دشتی و دشتستان به منظور کاهش عوامل تخریب، قطع درخت و بوته های سطح مراتع از جمله دیگر کارهای در دست اجراست که از محل اعتبارات طرح حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع استانی انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرادامه داد: خرید و نصب پنل های خورشیدی به منظور تامین روشنایی بهره بردارن منابع طبیعی در مراتع شصت پیچ، چاه دمیت و چاه مسجد شهرستان کنگان نیز از دیگر اقدام های این اداره کل برای حمایت از بهره برداران است.
وی تاکید کرد: بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی، مورد حمایت این اداره کل قرار می گیرند تا کمترین آسیب به مراتع وارد شود و درعین حال اقتصاد محلی آنها نیز تقویت شود.
مهاجری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای طرح احیا و بازسازی معادن به صورت عملیات مرتعداری در عرصه های آسیب دیده ناشی از فعالیتهای معدنی استان گفت: منابع طبیعی عرصه های آسیب دیده استان را نیز رها نکرده و برنامه های بازسازی آنها را دنبال می کند.
وی اضافه کرد: تنها در شهرستان دیر به مساحت 6 هکتار طرح احیا و بازسازی معادن اجرا شده است.
مهاجری ادامه داد: اهمیت معادن برای توسعه استان قابل درک است اما اصول فنی و مسایل زیست محیطی آن نیز مورد توجه و تاکید منابع طبیعی و آبخیزداری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: عرصه ها ومراتع منابع طبیعی امروز درمعرض آسیب های مختلف قرار دارد و دست‌اندازی و تصرف زمین ها نیز از دغدغه های این اداره کل در استان است.
وی تاکید کرد: برای مدیریت درست منابع استان تقویت هماهنگی و تعامل موجود میان دستگاه‌ها برای حفظ عرصه های ملی و مراتع در سطح استان ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر یادآور شد: نیروهای حفاظتی و یگان این اداره کل 24 ساعت آماده حفاظت از عرصه های ملی هستند و مردم با مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی زمینهای منابع طبیعی، با شماره تلفن 1504 تماس داشته باشند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.