علیرضا دبیرنیا روز چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک دفتر حقوقی دانشگاه و روسای علمی- کاربردی بخش خصوصی منطقه 6کشور در شهرکرد اظهار کرد: اساسنامه مرکز آموزش عالی علمی- کاربردی با همکاری مجرب ترین حقوقدانان کشور تدوین و توسط شورای گسترش آموزش عالی کشور و دولت تصویب شده و به عنوان اساسنامه الگو به مراکز خصوصی ارائه شده است.
وی بیان کرد: از آنجا که مجوز مراکز خصوصی علمی- کاربردی برای برگزاری دوره های خاص و برای مدت موقت اعطا شده و ثبت قانونی آنان نیز در مواردی با اشکالاتی همراه است، مراکزی که تمایل داشته باشند، می توانند طبق این اساسنامه عمل کنند و تقاضای دریافت مجوزو ثبت قانونی کنند.

دبیرنیا ، افزایش قدرت و هویت بخشی به مراکز خصوصی را از مزایای پذیرش این اساسنامه عنوان کرد و افزود: امضا و پذیرش این اساسنامه تا 30 بهمن ماه از سوی روسای مراکز خصوصی علمی - کاربردی به معنای قبول پایان دوره تزلزل این مراکز و ثبت قانونی آنان است.

وی ادامه داد: البته مراکزی که اقدام به امضای این اساسنامه نکنند برای ترم بهمن امسال پذیرش دانشجو خواهند داشت اما برای اقداماتی که مرتبط با مراجع دولتی، دادگاه ها، بانکها و ادارات امور مالیاتی است به دلیل نداشتن هویت قانونی و حقوقی با مشکلات جدی مواجه می شوند.

مدیرکل دفتر حقوقی با بیان فعالیت غیرقانونی برخی مراکز علمی - کاربردی خصوصی در کشور تصریح کرد: با اجرای این اساسنامه مراکزی که در سنوات گذشته در چارچوبی خارج از قوانین و مقررات دانشگاه های علمی- کاربردی، مجوز فعالیت دریافت کرده و اینک به هیچ مرجعی پاسخگو نیستند نیز ساماندهی می شوند.

گفتنی است ، نشست مشترک دفتر حقوقی دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور با روسای مراکز خصوصی منطقه 6 متشکل از استانهای چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان با هدف بیان نقطه نظرات و بررسی مشکلات این مراکز به میزبانی دانشگاه جامع علمی- کاربردی چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

هم اینک 300مرکز علمی- کاربردی بصورت خصوصی در کشور فعالیت دارند.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 830429
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.