به گزارش ایرنا، سید ضیاء الدین هاشمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: گزارش هایی که در سفر امروز به اصفهان ازطرف مسئولان دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی این استان ارائه شد در وزارت علوم بررسی می شود و متناسب با امکانات و ظرفیت های موجود حمایت از آنها را تقویت می کنیم.
وی با بیان اینکه اصفهان دومین پایگاه دانشگاهی کشوراست، اظهار کرد: به دلیل اهمیت این استان در بخش آموزش عالی و علم و فناوری، دومین سفر استانی خود را به اصفهان داشتم.
وی با اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در عرصه فناوری و نوآوری در کشور پیشتاز است، گفت: این شهرک یکی از کانون های اقتصادی و صنعتی کشور است و در فرایند تحول و توسعه استان اصفهان نقش آفرینی دارد.
هاشمی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به رسالت تاریخی دراین مقطع زمانی توجه داشته باشند، افزود: ما شاهد تحولات گسترده ای در عرصه اقتصادی و اجتماعی و روند توسعه هستیم و دانشگاه ها و مراکز علم و تحقیقاتی به عنوان عنصر محرک و موتور پیشرفت جامعه باید نقش آفرینی خود را ایفا کنند.
سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه در سال های اخیر دستاوردهای خوبی در عرصه آموزش عالی و پژوهش و تولید علم در سطح ملی و جهانی داشتیم، گفت: حرکت هایی که در عرصه فناوری و نوآوری در کشور شروع شده ارزشمند بوده اما نیاز به تحرک و تحول جدیدی داریم.
هاشمی همچنین با بیان اینکه جهت گیری کلان وزارت علوم ، شناسایی خلاقیت ها و نوآوری ها و حمایت های مادی، معنوی و قانونی از آنهاست افزود: در این راستا باید اعتماد به نفس و قدرت ریسک پذیری دانشجویان و استادان را تقویت کنیم.
سرپرست وزارت علوم در سفر یک روزه خود به اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان بازدید کرد.
اصفهان با حدود 180 موسسه آموزش عالی و دانشگاه و 330 هزار دانشجو دومین استان دانشگاهی کشور است.
ت/3011 /2093 / ** خبرنگار: آسیه معینی ** دریافت کننده: اصغر دواتگر ** انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.