به گزارش ایرنا، سال تحصیلی 97 - 96 در بیشتر دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی استان اصفهان از روز 25 شهریور سالجاری آغاز شده است هرچند برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه صنعتی اصفهان زودتر به پیشواز سال تحصیلی جدید رفتند.
کلاس های درس دانشجویان قدیمی سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه ها و فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها از روز شنبه 25 شهریور آغاز شده است.
سال تحصیلی دانشجویان ورودی جدید پس از انجام مراحل ثبت نام آنها از هفته اول مهر آغاز می شود.
دانشگاه صنعتی اصفهان زودتر از سایر دانشگاه های استان و کشور به پیشواز سال تحصیلی جدید رفته و کلاس های درس در این دانشگاه برتر کشور از 19 شهریور و یک هفته زودتر از سایر دانشگاه ها، آغاز شده است.
این دانشگاه حدود 10 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی دارد که حدود نیمی از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.
سال تحصیلی جدید در دانشگاه اصفهان که دانشگاه جامع و مادر استان بشمار می آید نیز مانند بیشتر دانشگاه ها از 25 شهریور آغاز شده است.
این دانشگاه حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی دارد که حدود نیمی از دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.
شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز که یکی از بزرگترین دانشگاه های پیام نور استانی کشور است از 25 شهریور آغاز شده است.
این دانشگاه حدود 45 مرکز و واحد پیام نور با 53 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 350 عضو هیات علمی و 2 هزار مدرس دانشگاهی دارد.
دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان نیز به عنوان یکی از مجموعه های بزرگ دانشگاهی استان، سال تحصیلی خود را از ابتدای این هفته آغاز کرده است.
این دانشگاه حدود 50 مرکز با حدود 30 هزار دانشجوی شاغل و غیر شاغل و سه هزار مدرس دانشگاهی دارد.
سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد استان اصفهان با بیشترین مجموعه دانشجویان در این استان نیز از 25 شهریور آغاز شده است.
این دانشگاه دارای حدود 27 واحد دانشگاهی با حدود یکصد هزار دانشجوست.
سال تحصیلی جدید در سایر دانشگاه های استان از جمله دولتی، پزشکی، غیر انتفاعی، هنر و موسسه های آموزش عالی آزاد بطور رسمی از 25 شهریور آغاز شده هرچند ممکن است برخی کلاس های درس به دلیل عدم حضور حداکثری دانشجویان تشکیل نشده باشد که زمان آغاز این کلاس ها به هفته اول مهر موکول شده است.
دبیر هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اصفهان در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود 30.5 درصد دانشجویان استان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، اظهار کرد: حدود 53.8 درصد دانشجویان استان اصفهان در مقطع کارشناسی و 15.7 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می کنند.
دکتر اسکندر قلی پور افزود: در میان دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی استان، هشت دانشگاه دولتی، 2 دانشگاه پزشکی، حدود 45 دانشگاه پیام نور، حدود 50 دانشگاه علمی کاربردی، حدود 27 دانشگاه آزاد، 30 دانشگاه غیر انتفاعی، هفت دانشگاه فرهنگیان و حدود 10 موسسه آموزش عالی آزاد داریم.
اصفهان با 179 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و حدود 310 هزار دانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور پس از تهران بشمار می آید.
گ/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.