به گزارش ایرنا، دکتر هوشنگ طالبی شنبه شب در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای دانشگاه اصفهان در دولت یازدهم، افزود: تعداد مقاله های انتشار یافته این دانشگاه در یک درصد نشریه های اول جهان با رشد 10 درصدی مواجه شد.
وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه رشد 50 درصدی در انتشار مقاله در پنج درصد نشریه های اول جهان و رشد 13 درصدی در نشریه های 10 درصد برتر جهان را در دولت یازدهم داشته است.
رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار در سال گذشته در نظام رتبه بندی ' لایدن ' در زمره یکهزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت، افزود: این رتبه در سالجاری به 720 ارتقا یافته است.
رتبه بندی لایدن یکی از نظام های بین المللی رتبه بندی دانشگاهها است و توسط مرکز علوم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند انجام می شود.
طالبی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان مفتخر است که در تولید مقالات علوم انسانی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است ، اضافه کرد: از جمع 208 استاد برتر یک درصد دنیا که در ایران حضور دارند، پنج آنها از اساتید دانشگاه اصفهان هستند و به عنوان دانشمندان ISI برای دانشگاه اصفهان افتخار آفرین هستند.
پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) هر 2 ماه یک بار فهرست جدیدی از دانشمندان برتر دنیا ارائه می کند.
طالبی افزود: همچنین این دانشگاه چهار دانشمند سرآمد و یک پژوهشگر برتر کشوری در سال 95 به جامعه علمی معرفی کرده است.
وی اظهارکرد: در حال حاضر 35 نشریه علمی پژوهشی که 2 مورد نمایه ISI و 10 مورد نمایه بین المللی دارد از سوی این دانشگاه منتشر می شود.
رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه به طرح های پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد طرح های پژوهشی این دانشگاه نیز در سال گذشته نسبت به سال 94 حدود 25درصد رشد داشته است.
وی به فعالیت های عمرانی دانشگاه اصفهان طی چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 1392 حدود 130 هزار متر مربع بناهای ناتمام تحویل گرفتیم که پیشرفت این طرح ها از پنج تا 70 درصد بود.
طالبی ادامه داد: دانشگاه اصفهان در چهار سال گذشته بدون در اختیار داشتن هیچ ردیف و بودجه دولتی و تنها با کمک خیران و از طریق اجرای تبصره های بانکی و گرفتن تسهیلات بانکی توانسته است حدود 40 هزار متر مربع از این ساختمان های نیمه تمام را تکمیل و آماده بهره برداری کند که در هفته دولت افتتاح و دانشجویان در مهر مسال از آنها بهره مند می شوند.
بیستمین جشنواره شهید رجایی همزمان با روز کارمند و سومین روز از هفته دولت، عصر شنبه در سالن پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد و دستگاهها و کارمندان برگزیده این جشنواره تجلیل شدند.
دانشگاه اصفهان به همراه 14 دستگاه اجرایی استان به عنوان یکی از دستگاههای برگزیده این جشنواره تجلیل شد.
دانشگاه اصفهان با بیش از 70 سال سابقه دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های جامع برتر کشور است.
3011 /2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.