به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز سه شنبه به نقل از دکتر هوشنگ طالبی، افزود: دانشگاه اصفهان بالاتر از میانگین آموزش عالی کشور رشد بودجه داشته و جزو 10 دانشگاه برتر از نظر رشد بودجه و پنج دانشگاه برتر از لحاظ رشد سرانه دانشجویی است.
وی که در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه اصفهان سخن می گفت، اظهار کرد: بودجه عمومی این دانشگاه بر اساس متوسط بودجه آموزش عالی حدود 13 درصد رشد داشته و برآورد بودجه دانشگاه نسبت به متوسط بودجه کشور بالاتر است.
طالبی تصریح کرد: 60 درصد رشد بودجه مربوط به شاخص های کمی و 40 درصد نیز مربوط به شاخص های کیفی است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت و رتبه دانشگاه در مجامع علمی و بین المللی، قرار گرفتن در زمره پنج دانشگاه برتر و 13 دانشگاه سطح یک کشور و ورود به نظام های رتبه بندی معتبر بین المللی، تاثیر بسزایی در رشد سرانه بودجه دانشگاه نیز داشته اند.
طالبی پیش از این اعلام کرده بود که از 185 میلیارد تومان اعتبار دانشگاه اصفهان در سالجاری حدود 32 میلیارد تومان در بخش پژوهشی هزینه می شود.
به گفته وی، حداقل 15 درصد از بودجه دانشگاه های سطح یک کشور باید در عرصه پژوهش هزینه شود.
در این مراسم سامانه پژواک پژوهش دانشگاه اصفهان نیز رونمایی شد.
این سامانه با هدف نمایش وضعیت برونداد های پژوهشی دانشگاه در سطوح دانشکده ها، گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی و دانشجویان طراحی شده و توسعه یافته است.
مرحله نخست این سامانه شامل بروندادهای پژوهشی بین المللی دانشگاه نمایه شده در پایگاه های استنادی اسکوپوس (Scopus) و وب آو ساینس (Web of Science) است.
امکان رصد بروندادهای پژوهشی دانشگاه با سرعت و سهولت، دسترسی مدیران، دانشکده ها و گروه ها به اطلاعات علم سنجی اعضای هیات علمی و دانشجویان و قابلیت به اشتراک گذاری برونداد های پژوهشی در بیش از یکصد رسانه اجتماعی مختلف از جمله ویژگی های این سامانه است.
همچنین در این مراسم 45 پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه اصفهان تجلیل شدند.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب کشور در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.