یورَپ (University Ranking by Academic Performance) یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال 2009 در موسسه انفورماتیک دانشگاه فنی خاورمیانه در ترکیه تاسیس شد و از سال 2010 به رتبه بندی دانشگاه ها می پردازد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه به نقل از معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه اعلام کرد: دانشگاه اصفهان با ورود به نظام رتبه بندی 'عملکرد آکادمیک'(یورپ)، موفق به کسب رتبه دوازدهم در بین 22 دانشگاه ایرانی رتبه بندی شده شامل دانشگاه های جامع و تخصصی، رتبه پنجم در بین دانشگاه های جامع کشور و رتبه هزارم جهان در بین 2 هزار و 500 دانشگاه شد.
امیر رحیمی افزود: این نظام رتبه بندی عملکرد پژوهشی دانشگاه ها را مورد ارزیابی قرار داده و در سطح بین المللی از نظام های رده بندی معتبر محسوب می شود.
وی اظهار کرد: شاخص های مورد استفاده این نظام شامل بروندادهای پژوهشی (تعداد مقاله های نمایه شده در وب.آو.ساینس)، اثرگذاری پژوهش، بهره وری علمی، کیفیت پژوهش و مقبولیت بین المللی است.
همچنین بر اساس نتایج این رتبه بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در رتبه ششم در بین 22 دانشگاه ایرانی رتبه بندی شده شامل دانشگاه های جامع و تخصصی و رتبه 552 دنیا قرار گرفته است.
بر اساس گزارش سال 2017 نظام رتبه‌بندی یورَپ، دانشگاه های هاروارد امریکا، تورنتو کانادا و آکسفورد انگلیس با امتیازهای 600، 569 و 551 در رتبه های اول تا سوم دنیا قرار دارند.
امتیاز دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه بندی 315.2 و دانشگاه اصفهان 302.7 است.
در بین 22 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی، دانشگاه تهران با 333 امتیاز در رده نخست کشور و رتبه 309 دنیا قرار دارد.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.