شهرام احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نتایج دستگاه پایش برخط هوا در مرکز استان، میزان ذرات معلق 10 میکرونی به 62 میکروگرم بر مترمکعب و ذرات معلق 2.5 میکرونی هوای استان به 52 میکروگرم در صبح روز دوشنبه رسیده است.
وی گفت: منشاء این گرد و خاک بیشتر ناشی از ورزش باد بوده است که براساس اعلام نقشه های هواشناسی با آغاز بارش از دوشنبه شب از میزان گرد و خاک نیز کاسته می شود.
وی به گروه های حساس از جمله سالخوردگان، دانش آموزان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی هشدار داد به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و همچنین حرکات ورزشی و پیاده روی در این روز نیز انجام ندهند.
وی اظهار داشت: میزان گرد و خاک موجود در هوا کمتر از 24 ساعت تداوم دارد و کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل نشده است و در صورت ادامه داشتن این گرد وخاک اقدامات محیط زیست از جمله افزایش پایش آنلاین هوا، تعطیل کردن واحدهای آلاینده و همچنین محدود کردن فعالیتهای عمرانی که منجر به گرد وخاک می شود، انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه میزان گرد و خاک در شهر گندمان بیشتر از شهرکرد افزود: شاخص آلودگی هوا بر اساس شاخص کیفیت هوا بررسی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، بارش های برای مناطق غربی و شمالی به ویژه کوهرنگ در دوشنبه شب پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.
ارتفاع بیشتر نقاط چهارمحال و بختیاری از سطح دریا حدود دو هزار متر می باشد.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.