شهرام احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته شاهد وقوع پدیده آلودگی هوا در مدت 47 روز بودیم.
وی ادامه داد: هرچند تعداد روزهای ناسالم در استان کاهش یافته است، اما امسال با معضل گرد و خاک با منشاء داخلی مواجه هستیم که تا وقوع بارش های فصل سرما در استان تدوام خواهد داشت.
احمدی از شناسایی سه کانون داخلی گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: دشت های شهرکرد، سفید دشت و خانمیرزا به سبب بیابانی شدن تبدیل به چشمه های گرد و خاک شده که با وزش بادهای شدید منجر به آلودگی هوای استان می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تعداد ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان را 10 ایستگاه برشمرد و تصریح کرد: شاخص سنجش کیفیت هوا به صورت مشترک از سوی سازمان هواشناسی، حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت اندازه گیری می شود.
به گزارش ایرنا، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.
تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در چهارمحال و بختیاری سبب شده تا این استان در سال زراعی 95-96 وارد دهمین سال پیاپی خشکسالی شود و همین امر به خشکیدگی دشت های این استان و تبدیل شدن آن به چشمه های گرد و خاک منجر شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.