مهرداد قطره سامانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز درحالی چهارمین روز آلودگی هوا را در استان تجریه می کنیم که میزان ذرات آلاینده هوا براساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، به 200 تا 220 میکروگروم در هر مترمکعب رسیده و منجر به آلودگی و کاهش کیفیت هوا شده است.
وی آلودگی هوای استان را به دلیل خیزش گرد و خاک محلی اعلام کرد و گفت: طی روزهای اخیر، وزش باد شدید که سرعت آن به 70 کیلومتر بر ساعت رسیده، منجر به فعال شدن چشمه های گرد و خاک شده است.
قطره سامانی تصریح کرد: از آنجا که پیش بینی می شود بارندگی های موثر استان از نیمه دوم آبان ماه رخ دهد، وضعیت آلودگی هوا در استان تا این زمان کم و بیش ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 3000 بسیار ناسالم خواهد بود.
در پی خشکسالی های متوالی در چهارمحال و بختیاری، پنج چشمه گرد و خاک در این استان شناسایی شده که با وزش بادهای به نسبت شدید فعال شده و منجر به الودگی این استان می شود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363//6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.