امیرعباس جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته، احتمال وقوع تندباد در استان وجود دارد که می تواند موجب شکستن یا سقوط درختان و وارد آمدن خسارت به باغ های میوه، پرتاب شدن و سقوط اشیا از ساختمان ها و پشت بام ها به ویژه ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت، وارد آمدن خسارات به تاسیسات انتقال نیرو و شهری، و وقوع طوفان های گرد و خاک و نمک از طریق خشکزارهای دریاچه ارومیه و کاهش کیفیِّت هوا شود.
وی اضافه کرد: به همین خاطر توصیه می کنیم که کشاورزان درصورت لزوم، مح2ولات باغی خود را بچینند تا خسارتی متحمل نشوند.
وی اظهار کرد: جلوگیری از پارک کردن ماشین و تردد زیر درختانی که احتمال شکستن یا سقوط دارند، رعایت موارد ایمنی در زمان پارک ماشین یا تردد در مجاورت ساختمان های نیمه کاره، استفاده از ماسک برای سالمندان، بیماران قلبی - تنفّسی و کودکان در صورت حضور در خارج از خانه از جمله مواردی است که می تواند مشکلات حاصل از تندباد را به حداقل کاهش دهد.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جای نگرانی نیست و این هشدارها تنها برای جلوگیری از خسارات و یا کاهش خسارات محتمل ارائه می شود، گفت: شهروندان نگران نباشند زیرا تندباد یک پدیده طبیعی در هنگام تغییر فصل است ، امّا این بار کمی شدیدتر نمایان می شود.
به گزارش ایرنا، تندباد همراه با گرد و خاک دیروز و صبح امروز / یکشنبه/ نیز در برخی شهرهای آذربایجان غربی به وقوع پیوست و موجب کاهش دید افقی در برخی شهرها نظیر سردشت شد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.