به گزارش ایرنا، مجید علیپور روز شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: ایستگاه آتش نشانی مرکز شهر به دلیل فرسودگی و قدمت بالای ساخت در سال 91 با هدف نوسازی و تخریب، اعتباری معادل چهار میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: بر این اساس مقرر شد ساختمانی در چهار طبقه با کاربری اداری و آتش نشانی در محل سابق
(دامپزشکی شهرکرد) احداث شود.
علیپور ادامه داد: به دلیل اعتراض ساکنان محل مبنی بر احداث ساختمان چهار طبقه در آن حوالی و تهدید حریم خصوصی منازل، تصمیم به تملک و خرید زمین اطراف این طرح شد.
وی اظهار کرد: از آنجا که قیمت مسکن در حال افزایش بود، بالا بودن قیمت پیشنهادی اهالی از قیمت کارشناسی سبب اختلال و تاخیر در اجرای طرح و در نتیجه زمین این ساختمان به همراه دیگر اموال شهرداری در لیست فروش قرار گرفت.
علیپور با بیان اینکه زمین ایستگاه آتش نشانی در گذشته از لیست فروش خارج و مجددا از سوی اعضای جدید شورای شهر به لیست اضافه شده است، تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم مرکز شهر به خدمات آتش نشانی، حذف این زمین از لیست فروش ضروری است.
وی وسعت زمین پیش بینی شده را یکهزار مترمربع عنوان کرد و گفت: استاندارد جانمایی ایستگاه های آتش نشانی را یک ایستگاه برای 50 هزار نفر و یک آتش نشان برای 2 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: طبق چارت سازمانی باید 130 نفر در سازمان آتش نشانی شهرکرد مشغول به فعالیت باشند، در حالی که اکنون این سازمان حدود 50 نفر نیرو دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد ادامه داد: علاوه بر کمبود نیروی انسانی، این سازمان از نظر تجهیزات مدرن با نقطه مطلوب فاصله دارد.
علیپور، نبود نردبان برای آتش سوزی در طبقات بالاتر از طبقه پنجم را از دیگر معضلات عمده این سازمان برشمرد و افزود: مکاتباتی با شهرداری و جلساتی با رییس سازمان برنامه و بودجه استانداری برگزار و منتج به تامین دستکم 47 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای خرید این نردبان شده است.
وی با بیان فعالیت 6 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر و قطب صنعتی شهرکرد تاکید کرد: در زمینه رقم ایستگاه ها با توجه به جمعیت 200 هزار نفری شهرکرد، مشکل و کمبودی وجود ندارد و تنها نکته ای که در راه اندازی ایستگاه ها مغفول مانده جانمایی نادرست است.
علیپور تصریح کرد: با وجود اینکه تعداد ایستگاه ها در شهرکرد بالاتر از استاندارد است، اما نبود ایستگاه آتش نشانی در مرکز شهر کاملا مشهود است.
به گزارش ایرنا، مسئول آموزش و پیشگیری از حوادث سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد نیز از آموزش 10 هزار نفر در مدارس طی سه ماه نخست امسال خبر داد.
منصور ولی پور بیان کرد: در این مدت در 31 مدرسه مانور آموزشی اطفای حریق برگزار و در چهار دانشگاه و خوابگاه های تابعه آموزش های لازم ارائه شده است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.