ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح بزرگ ملی افزون بر 5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی تعداد بهره برداران این طرح را بیش از یکهزار نفر اعلام کرد و افزود: با اجرا و تکمیل این طرح، تحولی بزرگ در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ضمن برشمردن اهمیت اجرای این پروژه در راستای افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی و اشتغالزایی در بخش کشاورزی گفت: درحال حاضر از محل
'تنگ درکش ورکش' از طریق لوله گذاری انتقال آب اجرا و عملیاتی خواهد شد.
وی بخش عمده دشت اردل را اراضی زراعی عنوان کرد و گفت: با انتقال آب به منطقه، اجرای آبیاری نوین قطره ای در باغات منطقه و آبیاری تحت فشار در مزرع در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد.
غریب تصریح کرد: تاکنون تجهیز 1500 هکتار اراضی کشاورزی اردل به سیستم آبیاری نوین در دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده و حدود 3 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان قابلیت اجرای طرح سیستم آبیاری نوین را دارد.
وی گفت: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید 80 درصد اعتبارات هزینه ای طرح آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود.
وی با اشاره به تجهیز 43 درصد از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.
غریب با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان را برای کشاورزان فراهم کرد.
بنابراین گزارش، گندم، جو، حبوبات، سیب زمینی و برنج از جمله مهم ترین محصولات کشاورزی قابل کشت در شهرستان اردل هستند.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در این استان تولید می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.