ذبیح الله غریب روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به رغم صرفه جویی 242 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی در سال زراعی جاری، بخش عمده ای از اراضی زراعی و باغی این استان با بحران کم آبی مواجه است.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی توسعه و رونق کشت گیاهان دارویی و کم آب است، تاکید کرد: اعطای تسهیلات کم بهره به روستائیان برای تغییر الگوی کشت محصول کم آب و پربازده در دستور کار قرار دارد.
غریب با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر افزود: توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان با جدیت در حال انجام است.
وی نصب تجهیزات سنجش برداشت آب از سفره های زیرزمینی، اجرای سیستم آبیاری نوین، برگزاری کلاس آموزش بهره برداری بهینه از منابع آبی برای کشاورزان و توزیع بذر اصلاح شده کم آب را از راههای جلوگیری از هدررفت آب در بخش کشاورزی استان در سال زراعی جدید اعلام کرد.
وی توسعه گیاهان کم آب از جمله کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید افزون بر190 هکتار از اراضی مستعد استان به زیر کشت زعفران رفته است.
به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، باغی، دامی، لبنی، شیلات در این استان توسط 66 هزار بهره بردار تولید می شود.
.خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.