به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست بررسی اعتبارات اسناد خزانه و اوراق مشارکت دستگاه های اجرایی تاکید کرد: امسال برای اجرای طرح انتقال آب بن -بروجن یکهزار و 160 میلیارد ریال اسناد خزانه و اوراق مشارکت اختصاص یافته است
وی افزود: از این مبلغ 300 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات اسناد خزانه بوده که 100 درصد جذب شده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: از مجموع 860 میلیارد ریال اعتبارات اوراق مشارکت مربوط به طرح انتقال آب بن -بروجن تاکنون 310 میلیارد ریال جذب شده و 550 میلیارد ریال هنوز جذب نشده است.
وی یادآور شد: از ابتدا قرار بود پیمانکار و مجری طرح انتقال آب بن - بروجن تغییر کند، اما با پیگیری های به عمل آمده از سوی مسئولان شرکت آب منطقه ای و اصرار آنان مبنی بر توانایی در جذب اعتبارات این مهم انجام نشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با این اقدام مسئولان شرکت آب منطقه ای به استان لطمه جدی و شدیدی وارد کردند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: جای تاسف دارد مسئول دستگاهی که عرضه کار را ندارند، چرا به توسعه استان لطمه می زنند.
وی افزود: طرح انتقال آب بن – بروجن باید براساس قول رئیس جمهوری تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص توان اجرای این طرح قسم خورده بود، اما در این خصوص ناتوان عمل کرد.
وی یادآور شد: این ناتوانی در جذب اعتبارات اوراق مشارکت طرح انتقال آب بن – بروجن خیانت واضح به مردم چهارمحال و بختیاری است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: هیچ ظلمی بالاتر از این به مردم استان نیست، باید این طرح را مجری توانمندی انجام می داد.
وی افزود: شما امانتدار مردم چهارمحال و بختیاری هستید و امانتدار نباید خیانت کند و اگر نمی توانستید طرح انتقال آب بن – بروجن را انجام دهید باید امور را به مجری توانمندتری می دادید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته دو هزار و 595 میلیارد ریال اعتبارات اسناد خزانه و اوراق مشارکت به این استان اختصاص یافت.
حبیب الله وفایی تاکید کرد: از این مبلغ یکهزار و 700 میلیارد ریال مربوط به اعتبارات اسناد خزانه و 895 میلیارد ریال مربوط به اوراق مشارکت بوده است.
وی افزود: از مجموع یکهزار و 700 اعتبارات اسناد خزانه چهارمحال و بختیاری در سال 1395 تاکنون 91 درصد برابر یکهزار و 540 میلیارد ریال جذب و بقیه در حال پیگیری است.
وفایی تصریح کرد: از مجموع 895 میلیارد ریال اعتبارات اوراق مشارکت چهارمحال و بختیاری نیز تاکنون 333 میلیارد ریال برابر 37 درصد جذب شده و 560 میلیارد ریال برابر 63 درصد در دستور کار جذب قرار دارد.
وی یادآور شد: عمده اعتبار جذب نشده از مجموع 560 میلیارد ریال اعتبارات مانده اوراق مشارکت چهارمحال و بختیاری، مربوط به طرح انتقال آب بن – بروجن است.
طرح انتقال آب بن – بروجن با هدف تامین آب آشامیدنی و سالم برای حدود 500 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به شهرکرد بوده است.
این درحالی است که مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در نشست های مختلف همواره وعده اجرایی شدن این طرح، جذب اعتبارات به موقع و پیشرفت اجرایی متناسب با برنامه زمان بندی را ارائه کرده بود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی
7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.