به گزارش ایرنا، حبیب الله وفایی روز سه شنبه در ستاد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح مقاوم سازی و ایمن سازی سکونتگاه های روستایی در طول برنامه ششم‌ اجرایی و در همین راستا این طرح امسال باید در 35 روستای استان اجرا شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرایی طرح هایی به منظور کاهش نرخ‌ بیکاری در سال 1400 افزود: براساس همین پیش‌ بینی ها نرخ‌ مطلوب بیکاری روستاها در سال 1400 برابر 6.6 و در کل چهارمحال و بختیاری برابر 8.8 می شود.
وفایی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه برای تحقق اشتغال پیش بینی شده 24 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک‌ دارایی های سرمایه ای در روستا‌ها هزینه می شود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در برنامه ششم توسعه‌ 364 روستا برای اشتغال هدف گذاری شده است.
علیرضا شجاعی اظهار کرد: هر ساله 73 روستا به عنوان روستای هدف توسعه و اشتغال در چهارمحال و بختیاری براساس‌ شاخص های اعلام شده انتخاب می شود.
وی با اشاره به برنامه دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در روستاها یادآور شد: براساس برنامه توسعه‌ و اشتغال روستایی سهم دستگاه های اجرایی متناسب با فعالیت آنان در استان مشخص شده است.
توسعه روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها نقش مهمی در کاهش مهاجرت، شتاب در پیشرفت زیرساخت ها و رونق اقتصادی دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.