بهمن عسگری سوادجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محصولات صنایع دستی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آمریکا صادر شده است.
به گزارش ایرنا، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی و قفل سازی از مهمترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری این استان است که فعالیت در رشته های قالی بافی، گلیم بافی و نمد از عمومیت بیشتری برخوردار است.
عسگری در ادامه افزود: تعداد زیادی از تولیدات صنایع دستی استان دارای استاندارد ملی ایران و مهر اصالت یونسکو است که در ساالهای اخیر با اقبال خوب علاقمندان به صنایع دستی روبه رو شده است.
وی همچنین از فروش 10 میلیارد ریال تولیدات صنایع دستی در بازارچه های نوروزی استان خبر داد و گفت: نوروز امسال شاهد برپایی 13 بازارچه موقت و یک بازارچه دائمی فروش صنایع دستی در استان بودیم که نقش بسزایی در فروش صنایع دستی استان داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، برپایی بازارچه های فروش صنایع دستی را گام مهمی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد.
تاکنون 37 محصول تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده که از این تعداد 29 نشان در دولت یازدهم کسب شده است.
همچنین در دولت تدبیر و امید 9 رشته صنایع دستی استان از جمله گلیم بافی، خورجین بافی، ساخت عروسک محلی بازبازک، بافت چوخا، بافت عروسک لیلی، قالی بافی محلی و آهنگری سنتی در فهرست آثار معنوی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.