مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از ارسال 45 میلیون لیتر آب شرب به مناطق عشایری این استان خبر داد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی در استان گفت: امسال به دلیل خشکسالی و گرمای هوا، بیش از ۴۵ میلیون لیتر آبرسانی سیار به مناطق عشایرنشین استان انجام شد.

به گزارش جماران، یحیی حسین‌پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان افزود: آبرسانی سیار به منظور تامین آب شرب مورد نیاز عشایر در این مناطق اجرایی شده است.

به گفته وی، امسال پنج میلیون لیتر آبرسانی سیار به مناطق عشایری کوهرنگ، ۲۰ میلیون لیتر به لردگان ، چهار میلیون لیتر به فارسان و شهرکرد، ۶ میلیون لیتر به شهرستان اردل، پنج میلیون لیتر به بروجن و پنج میلیون لیتر به شهرستان کیار انجام شده است.

وی اظهار داشت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری به وسیله ۱۰ کامیون آبرسان و در مناطق سخت‌گذرتر با استفاده از تراکتور و نیسان تانکردار انجام شده است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه همه ساله اعتبارات خاصی برای تامین آبرسانی سیار به امور عشایر استان اختصاص داده می‌شود، افزود: بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی سیار به این مناطق در سالجاری برآورد شده است.

وی به اجرای طرح نزدیک‌سازی آب شرب به مناطق عشایری در راستای طرح تامین آب شرب پایدار در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: پارسال ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری پلی‌اتیلن، برای نزدیک‌رسانی آب شرب به مناطق عشایری در راستای اجرای طرح تامین آب شرب پایدار برای عشایر اجرا شد.

مدیرکل امور عشایر استان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های مالداری در مناطق عشایی استان، امسال ۵۰ باب چشمه در مناطق عشایری استان بهسازی و آبشخور دامی جدید احداث شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.