فرماندار اهر گفت: در زمان حاضر ۶ قشلاق این شهرستان فاقد شبکه تأمین آب دائم است.

فرماندار اهر گفت: در زمان حاضر ۶ قشلاق این شهرستان فاقد شبکه تأمین آب دائم است و باید آبرسانی سیار به مناطق عشایری به پایان برسد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، رسول خدابخش روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر افزود: تلاش می کنیم امسال با تأمین منابع مالی، عشایر ساکن ۶ قشلاق از منابع آبی دائم بهره‌مند شوند.

وی بر لزوم احیای ایل‌ راه‌های عشایری در منطقه ارسباران تأکید کرد و افزود: امسال ۶۰ کیلومتر از راه ارتباطی روستاها و مناطق عشایری اهر احداث و زیرسازی می‌شود.

فرماندار اهر گفت: اهر و هریس ۲۶۰ کیلومتر ایل‌راه دارند که به دلیل کمبود اعتبارات، تنها ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این دو شهرستان بازسازی و احداث شده است.

خدابخش در ادامه با اشاره به این‌که واگذاری دفترچه دام عشایر می‌تواند از قاچاق دام مولد به نام عشایر جلوگیری کند، ادامه داد: از سال گذشته با معضل قاچاق دام در شهرستان اهر روبرو هستیم، از این‌رو انتظار داریم تا با شناسنامه‌دار کردن دام عشایر از قاچاق دام به نام عشایر جلوگیری شود.

وی از توزیع ۴هزار تُن نهاده‌های دامی در بین عشایر شهرستان اهر خبر داد و افزود: نیازمندی جامعه عشایری به نهاده‌های دامی در شهرستان اهر هنوز برطرف نشده است.

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: جمعیت ۱۵ هزار نفری عشایر این شهرستان ۲۱۳ هزار رأس دام سبک و سنگین دارد و سالانه چهار هزار و ۷۰۰ تُن شیر، ۱۵۰ تُن پشم، یک هزار و ۵۰۰ تُن گوشت، سه هزار و ۶۰۰ مترمربع ورنی و یک هزار و ۵۰۰ مترمربع قالی و قالیچه تولید می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.