فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در نشست خبر افزود: کلاس‌های درس دانش‌آموزان استثنایی به سبب اینکه از ازدحام بالایی برخوردار نیست شرایط لازم را برای تداوم آموزش‌های حضوری و چهره به چهره دارند.

وی ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، با حضور معلمان در خانه‌های دانش‌آموزان استثنایی و همچنین با راه‌اندازی شبکه شاد و مشارکت بیشتر اولیاء در این شبکه روند سال تحصیلی آنها در جریان است.

قائدامینی در ادامه با ارزیابی مطلوب از شبکه شاد، تصریح کرد: شبکه شاد با وجود تمام مشکلات زیرساختی از قبیل اتصال به اینترنت ،یک اقدام ارزشمند است که فعالیت آن می‌تواند برای دوران پساکرونا نیز تداوم یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در حدود نیمی از دانش‌آموزان استان به شبکه شاد دسترسی ندارند، از همین رو هیچ اصراری برای اتصال به این شبکه وجود ندارد و آموزش‌ها از طریق شبکه‌های تلوزیونی و توزیع درسنامه و سی‌دی انجام می‌گیرد.

قائدامینی، با بیان اینکه تمامی دانش‌آموزان استان در مناطق مختلف در خصوص میزان دسترسی آنها به ابزارهای آموزشی نظیر شبکه شاد دسته‌بندی شده‌اند، اظهار داشت: هیچ دانش‌آموزی در استان در دوران شیوع کرونا از آموزش محروم نیست.

وی با بیان اینکه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان قرار داده شده است، افزود: در تلاش هستیم تا اینترنت رایگان نیز در اختیار دانش‎آموزان قرار گیرد.

قائدامینی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا هیچ کدام از مدارس استان تعطیل نیست و هر یک از دانش‌آموزان و اولیاء می‌توانند با مدیران و معلمان ارتباط داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت در مناطقی که ستاد مقابله با کرونا وضعیت آن را سفید اعلام کند، بازگشایی می‌شود، افزود: همچنین از ۱۷ خرداد ماه هم امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قائدامینی با بیان اینکه امسال ۱۵ ویژه برنامه هفته معلم در استان برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه‌ها به سبب شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و بیشتر از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.