ابوالقاسم حدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم اظهارداشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و رعایت فاصله اجتماعی روز گذشته طی مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از معلمان نمونه تجلیل شد.

وی درباره فرایند انتخاب معلم نمونه گفت: بخشنامه‌ای را برای انتخاب معلمان نمونه، به تمامی مناطق صادر کردیم که براساس آن معلمان هر مدرسه، یک نفر را از میان خودشان که دارای شایستگی‌های سه گانه اخلاقی، حرفه‌ای و علمی بودند، انتخاب و به مناطق معرفی کنند، مناطق هم در ستادی معلمان برگزیده را انتخاب کردند و در نهایت ۹۰۰ معلم نمونه به اداره کل آموزش و پرورش معرفی شد.

حدادی افزود: ۲۴۵ معلم با امتیازهای برتر نسبت به شایستگی‌های اعلام شده به عنوان معلمان نمونه استانی انتخاب شدند، همچنین ۲۰ معلمی که در استفاده از فضای مجازی در تعامل با آموزش دانش‌آموزان و به خصوص استفاده از شبکه شاد، فعالیت و تولید محتوای ویژه و ابتکاری داشتند، انتخاب شدند.

وی با اشاره به انتخاب ۵۰ معلم نمونه از معلمان مدارس غیردولتی اظهارداشت: همچنین پنج نفر از معلمانی که دارای شایستگی‌های حرفه‌ای و فعالیت‌های اجتماعی خوبی در شرایط شیوع کرونا بودند به عنوان مثال معلمی که در بیمارستان در کنار کادر درمانی پرستاری از بیماران کرونایی می‌کرد یا معلمی که با وجود داشتن بیماری روی تخت بیمارستان مباحث آموزشی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کرد، انتخاب و تجلیل شدند.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش شهر تهران از تلاش شبانه‌روزی معلمان، مربیان، مشاوران و کادر آموزشی مدارس به خصوص شهر تهران که در شرایط بیماری کرونا، هیچ لحظه‌ای از آموزش، تربیت و ارتباط تعاملی با دانش‌آموزان بازنایستادند، قدردانی کرد.

اقدام‌پژوهی

حدادی درباره روند اقدام‌پژوهی در سال جاری گفت: هر ساله در آذرماه همزمان با هفته پژوهش شیوه نامه‌ای در این خصوص به مناطق و مدارس ابلاغ می‌شود و معلمان می‌توانند فعالیت‌های خود را در زمینه برنامه‌های آموزشی، تربیتی انجام داده و گزارش نهایی را از طریق سامانه به مناطق خود ارسال کنند و مناطق منتخبان را به اداره کل معرفی کند تا از آثار برتر تجلیل شود.

وی افزود: امسال روند اقدام پژوهی مانند همه فعالیت‌های آموزشی در شرایط بیماری کرونا تغییراتی داشته و از معلمان درخواست می‌کنیم فعالیت‌هایی را که بیشتر از طریق فضای مجازی و به خصوص استفاده از شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) که مختص آموزش و پرورش است و رفع مشکلات، نگرانی‌های تربیتی، فکری، روحی و روانی دانش‌آموزان، داشتند، معرفی کنند.

فعالیت شبکه شاد

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی ‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران درباره انتقادهای مطرح شده از سوی معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای استفاده از شبکه شاد گفت: با به توجه سخنان معلمان منتخب استانی، آنان از این شبکه و عملکرد آن راضی بودند، هر چند که هر طرح جدیدی یکسری موانع و مشکلات دارد که در فرایند کار باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در شرایط شیوع بیماری کرونا شبکه شاد را به عنوان سامانه‌ای خلاقانه و ابتکاری برای تعامل معلمان و دانش‌آموزان و پیگیری مباحث آموزشی راه‌اندازی کرده، افزود: بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان، معلمان و مدیران شهر تهران در این شبکه ثبت‌نام کردند و برخی هم به دلایلی از جمله نداشتن گوشی تلفن همراه، امکانات لازم و سرعت پایین اینترنت در این شبکه ثبت‌نام نکردند.

حدادی بیان کرد: قرار است با همکاری مسئولان موانع رفع و کمک شود تا دانش‌آموزان کم‌برخوردار و مناطق محروم هم بتوانند از امکانات شبکه شاد استفاده کنند اما معلمان و مدیران تلاش خواهند کرد که دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نتوانستند عضو شبکه شاد شوند، آموزش آنان را به روش دیگری ادامه بدهند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی ‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران اظهارداشت: مدارسی از ابتدای شیوع کرونا بسته‌های آموزشی را به در خانه دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به فضای مجازی ندارند، ارسال کردند و دانش‌آموزان از طریق مکاتبه، محتوای آموزشی را دریافت کردند، آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند که هیچ دانش‌آموزی را از فرایند آموزش محروم نگه ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.