سهراب رئیسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در سال گذشته آغاز شد و سهم چهارمحال و بختیاری از این طرح ۲ هزار و ۱۶۳ واحد است.

وی افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۱۶۳ واحد سهمیه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و یک‌هزار واحد مسکونی در شهرکرد و در ۲ قالب استیجاری و ملکی احداث خواهد شد.

رئیسی، سقف تسهیلات فردی در این طرح را یک میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با اجرای این طرح، زمینه اشتغال مستقیم ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

وی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۳۶ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته، یادآور شد: برای احداث این تعداد واحد مسکونی ۲۲۵ میلیارد ریال پیش‎بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۲۷۲ نفر در دوره اجرا فراهم شد.

وی گفت: در سال گذشته ساخت ۱۲۴ واحد مسکونی با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی ۲۴۸ نفر به پایان رسید.

رئیسی تاکید کرد: خانه جوان شهرکرد با ۶۲۵ مترمربع زیربنا و ۲۲ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و آماده بهره‌برداری است و خانه جوان لردگان نیز با ۵۵۵ مترمربع زیربنا و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حال تکمیل است.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۷۴۸ روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۵۳۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است و ۴۲۰ روستا نیز دهیاری دارد.

بخشی از شهرهای چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی بیش از ۹۷۹ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.