به گزارش ایرنا، سهراب رئیسی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از یک طرح مسکونی در شهرستان بن از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکید کرد: تاکنون طرح هادی روستایی برای ۲۴ روستای شهرستان بن با افزون‌بر ۲ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال اعتبار تهیه و بازنگری شده است.

وی تصریح کرد:هم‌اینک طرح هادی در ۱۶ روستای شهرستان بن با بیش از ۵۴ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال اجرا شده است.

رئیسی یادآور شد: همچنین ۱۵۴ هزار و ۶۶۸ مترمربع از معبرهای ۸ روستای شهرستان بن با اختصاص ۲ هزار و ۴۶۹ تن قیر رایگان به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال اعتبار آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۲۳ جلد سند روستایی و یک‌هزار و ۶۳۷ فقره پروانه ساحتمانی در شهرستان بن صادر و ۳۳۲ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان واگذار شده است.

رئیسی گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی با ۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری ساخته و بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از یک واحد مسکونی روستایی در بن افزود:برای ساخت این واحد مسکونی با زیربنای ۱۰۰ مترمربع ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت و ۵۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۷۴۸ روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۵۳۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است و ۴۲۰ روستا نیز دهیاری دارد.

بخشی از شهرهای چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است که خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند.

بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.