برخی از مردم این شهرستان در گفت و گو با ایرنا، یکی از مهمترین مطالبات این بخش را تسریع در اعطای تسهیلات بانکی عنوان می‌کنند که گاهی این روند طولانی شده است.

یکی از شهروندان بنی در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری اعلام کرد، دریافت تسهیلات وام ساخت مسکن نباید روند طولانی داشته باشد و خواهان سرعت بخشی در پرداخت این تسهیلات شد.

فرماندار بن با اشاره به لزوم تسریع در روند جذب تسهیلات مرتبط با ساخت مسکن محرومان گفت: در این شهرستان تاکنون ۱۲۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

کیانوش نادری بلداجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: سهمیه شهرستان بن از محل بازسازی و نوسازی تسهیلات مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری ویژه سفر دکتر نوبخت به استان برای ۱۰۰ واحد مسکونی اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به این میزان سهمیه تاکنون ۱۲۰ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده است، تا بتوان در زمان مقرر نسبت به جذب تسهیلات این بخش اقدام کرد.

نادری بلداجی تصریح کرد: دهیاران فعال در حدود ۱۰ روستاهای شهرستان بن هر چه سریع‌تر برای جذب اعتبارات طرح ساخت مسکن محرومان اقدام لازم را با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بانک‌های عامل انجام دهند.

وی یادآور شد: برای جذب این تسهیلات هیچ‌گونه سهل‌انگاری و کوتاهی از مسوولان پذیرفته نیست.

نادری بلداجی اظهار داشت: صدور پروانه، تشکیل پرونده برای پرداخت تسهیلات و معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سهمیه شهرستان بن در طرح ساخت مسکن محرومان چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ واحد است.

در این طرح بانک‌های عامل موظفند ضمانت زنجیره‌ای برای پرداخت تسهیلات را از متقاضیان بپذیرند و با آنان همکاری داشته باشند.

احداث ۱۰۰ واحد مسکونی محرومان روستایی شهرستان بن از محل سهمیه ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان چهارمحال و بختیاری بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی خواهد شد.

۳۱ مرداد سال‌جاری عملیات اجرایی احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

از این تعداد ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان شهرستان بن است که باید در مدت یک سال ساخته، بهره‌برداری و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود.

چهارمحال و بختیاری به حدود ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان و روستاییان نیاز دارد.

بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.