مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی بیشترین فعالیت خود را در مناطق کوهرنگ، بازفت و اردل خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین به سبب وزش باد شدید در برخی ساعات  خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

قطره سامانی، با اشاره به وقوع رعد و برق به ویژه در ارتفاعات، نسبت به صعود به مناطق کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: در روزهای اخیر شاهد حوادث ناگواری در خصوص صاعقه‌زدگی در استان بودیم که توصیه می‌شود مردم محلی و مسافران نسبت به هشدارهای هواشناسی توجه بیشتری داشته باشند.

معاون توسعه و پیش‎بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از افزایش دمای هوای استان برای روزهای آینده خبر داد و گفت: از روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) جو پایداری در استان حاکم می‌شود و دما رو به افزایش می‌گذارد.

قطره سامانی، میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان را ۵۲۰ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه ۷ درصد کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.