سجاد رستمی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اینک ۶۱ واحد تولید شوینده، ضدعفونی کننده، دوخت لباس بیمارستانی و دستکش در استان مجوز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷ واحد در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل فعالیت دارند که میانگین تولید روزانه این واحدها حدود ۵ هزار و ۵۰۰ لیتر است با این وجود، ظرفیت این واحدها تولید ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن در سال است که برای تحقق این ظرفیت ،نیازمند به تامین ۵۰ هزار لیتر الکل در روز هستیم.

رستمی تصریح کرد: یک واحد تولیدی نیز از ۱۱ فروردین تولید الکل را در استان آغاز کرده است و در حال حاضر روزانه یک هزار لیتر الکل تولید و به واحدهای ضدعفونی کننده تحویل می‌دهد که ظرفیت این واحد تا یک ماه دیگر به ۴ هزار لیتر در روز نیز رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵ واحد در حوزه تولید مواد شوینده در استان فعال است، اظهار داشت: این واحدها روزانه ۴ هزار لیتر مواد دستشویی و ظرفشویی تولید می‌کنند.

رستمی خاطر نشان کرد: یک واحد تولیدی در استان نیز روزانه ۷۰۰ هزار عدد دستکش یکبار مصرف پلی‌اتیلن تولید می‌کند و یک واحد دیگر نیز روزانه ۲۵۰ دست لباس یکبار مصرف بیمارستانی تولید و به مراکز درمانی استان عرضه می‌کند.

به گزارش ایرنا ،یک هزار و ۲۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار خانوار از بخش صنعت استان ارتزاق می‌کنند.

بیماری ویروسی کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.