سجاد رستمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا  اظهار داشت: مجتمع  پتروشیمی لردگان، یکی از مهمترین این طرح‌ها است که با پیشرفت ۹۸ درصدی، امسال بهره‌برداری می‌شود و تحول بزرگی در رونق اقتصاد و اشتغال استان ایجاد می‌کند.

وی، از رشد ۵۴ درصدی صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال ۵۵۰ فقره جواز تاسیس صادر شد، که این آمار، رغبت مردم استان به سمت فعالیت‌های تولیدی را نشان می‎دهد.

رستمی تصریح کرد: همچنین در سال ۹۸  تعداد  ۸۸ مورد پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی این استان را ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفت، اما روند روبه رشد صنعت متوقف نشده و توفیقات قابل توجهی در این حوزه کسب شده است.

رستمی، در ادامه با اشاره به صدور ۱۹۱ پروانه بهره‌برداری معدن در استان، اظهار داشت: از این تعداد ۹۰ معدن در استان فعال است که زمینه اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی، با اشاره به اشتغال ۲۱ هزار نفری حوزه صنعت و هزار و ۸۰۰ نفری حوزه معدن استان، گفت:هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید، بیش از ۴۰ محصول انحصاری دارد،که با تلاش مضاعف صنعتگران، معدنکاران و تجار در سال "جهش تولید" آینده‌ای بهتر برای اقتصاد استان ترسیم شده است.

به گزارش ایرنا،مقام معظم رهبری سال ۹۹ را به عنوان سال "جهش تولید " نامگذاری کردند.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.