بهرام دهقانی روز دوشنبه در گفت گو با ایرنا، از خرید حمایتی روزانه ۶۰ تن شیر خام از دامداران استان با قیمت مصوب دولتی خبر داد و اظهار داشت: اتحادیه دامداران استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی، به ازای هر یک کیلوگرم شیر خام ۳ هزار ریال یارانه به صورت غیرمستقیم به دامداران پرداخت می‌کند.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر و رساندن قیمت محصول به قیمت متعادل حمایتی، توسط دولت پرداخت می‌شود.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب‌های تولید شیر و گوشت در کشور مطرح است و هم اینک ۳درصد شیر کشور در این استان تولید می‌شود.
رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران چهارمحال و بختیاری، میزان تولید روزانه شیر خام استان را ۶۵۰ تن عنوان کرد و گفت: سالانه ۲۳۸هزار تن محصول شیر خام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
دهقانی از ارسال بیش از ۵۰ درصد از شیر خام تولیدی استان به استانهای همجوار خبر داد و گفت: برخی از کارخانه‌های فرآوری مواد لبنی در استان با توجه به شیوع ویروس کرونا،در زمان حاضر تمایلی به تامین شیر از دامداران استان ندارند.

دهقانی تاکید کرد:در صورت ادامه روند کسادی بازار این محصول لبنی فاسدشدنی، امکان ورشکستگی دامداران در بهار سال آینده دور از انتظار نیست.  
به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری با حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین، سالانه ۲۳۸ هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
بیش از ۳۶۵ واحد گاوداری صنعتی و ۳۵ مجتمع دامداری در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به ۸۲ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.