سید راشد جزایری روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، افزود: این طرح با کمک نیروهای بهداشت، هلال‌احمر و نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح سرنشینان خودروهایی که پلاک خارج از استان دارند غربالگری و تب‌سنجی می‌شوند.
جزایری ،همچنین از کنترل موادغذایی ورودی به استان نیز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کار گرفته‌ایم.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به ضدعفونی کردن فضای عمومی ۵ شهرستان استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم در خصوص رعایت بهداشت فردی، اماکن عمومی هم به تناوب در حال گندزدایی و ضدعفونی است.
جزایری از آغاز طرح بسیج شکست کرونا از روز چهارشنبه در استان خبر داد و گفت: این طرح در استان با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان و با بهره‌گیری از سامانه الکترونیکی سیب انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، تاکنون به ۷۵ کشور جهان سرایت کرده است.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.