علی حسن‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه پرستار استان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، طرح غربالگری و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در مبادی ورودی شهر را اجرا می‌کند.

به گفته وی، در راستای اجرای دقیق این طرح، نیازمند همکاری پرستاران و جامعه پزشکی است که اولویت با دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی است.

وی اظهار داشت: مهمترین نکته این روزها مسافرت کردن عده‌ای به استان‌های آلوده یا خروج از استان است که غافل از اینکه می توانند ناقل بیماری باشند، که این مساله سبب شیوع بیشتر این ویروس در جامعه می‌شود،به همین سبب طرح پایش و تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی استان انجام می‌شود.

وی تعداد پرستاران چهارمحال وبختیاری را یکهزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع تعداد کادر پرستاری، تکنسین اتاق عمل و بهیار فعال در استان به حدود ۳ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش ایرنا، همچنین کمیته هماهنگی و اطلاع‌رسانی معاونت درمان از کادر درمانی، پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران و بازنشستگان حوزه پزشکی و درمان خواست در صورت تمایل به همکاری با معاونت درمان دانشگاه و همکاری در موارد بحران بیماری کرونا مشخصات خود را به سامانه ۱۰۰۰۸۴۹۵۱۳۷پیامک کنند.

۱۱ روز پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.