سردار غلامعباس غلامزاده روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: در راستای تشدید نظارت‌ها، ۵۰ باغ ویلا در شهرستان سامان بسته شد و بازارهای روز با همکاری مسئولان مربوط تعطیل شده است.
وی همچنین از تشدید نظارت‌ها بر فضای مجازی خبر داد و گفت: ۲ تن از فعالان شبکه‌های اجتماعی که نسبت به انتشار شایعات و تخریب تلاش مسئولان مطالبی رو به اشتراک گذاشته بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
غلامزاده، از آمادگی و تجهیز نیروهای انتظامی برای حضور در۵نقطه ورودی استان خبر داد و افزود: این برنامه با همکاری علوم پزشکی انجام می‌شود.

فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی کردن کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود جمعیت زیادی از ارباب رجوع به این اماکن، نیازمند تدابیر بهداشتی هستیم.
غلامزاده خاطرنشان کرد: مدیریت سفرهای نوروزی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تدابیر لازم در این خصوص تصمیم گیری شود.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، تاکنون به ۷۵ کشور جهان سرایت کرده است.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.