به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان، احمدرضا بهرامی سامانی با اشاره به نگرانی‌های شهروندان در خصوص شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک و اقلام بهداشتی، افزود: موضوع گسترش بیماری کرونا در میان مردم سبب شد تا عده‌ای سودجو با سوء استفاده از شرایط موجود، اقدام به احتکار اقلام بهداشتی مرتبط با این ویروس کنند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان به‌ منظور صیانت از سلامت و امنیت شهروندان و همکاری با سایر ادارات جهت پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا، با هرگونه احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی قاطعانه برخورد می‌کند.

بهرامی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده، در صورت مشاهده هرگونه احتکاری با واحد متخلف به صورت جدی برخورد و اقلام کشف شده  نیز به قیمت مصوب در اختیار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: با توجه به اهمیت بحث سلامت مردم و مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، نظارت‌ها بر اماکن عرصه ملزومات بهداشتی باید افزایش پیدا کند.

عبدالرضا علیمحمدی با تاکید بر افزایش نظارت بر بازار از سوی بازرسان افزود: با متخلفان برخورد و واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

وی بر کنترل ورودی شهرها از سوی بهداشت و هلال احمر در راستای جلوگیری از گسترش این ویروس تاکید کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای برخورد با متخلفان حوزه عرصه ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده از ۴۵ داروخانه در سطح استان توسط گروه ویژه، بازرسی انجام شد.

محمدرضا عمرون افزود: در بازرسی از این واحدها ، هیچگونه تخلفی ثبت نشد.

به گزارش ایرنا ،کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.