مهرداد جوادی روز پنجشنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این اقدام در راستای پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا در مکان‌های تاریخی و موزه‌های این استان انجام می‌شود.

وی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکنون ابلاغی برای تعطیلی کامل مکان‌های تاریخی و موزه‌ها صادر نکرده است اما در صورت اعلام وزارتخانه، اداره کل برای تعطیلی کامل مکان‌های تاریخی و موزه‌های این استان و جلوگیری از ورود بازدیدکنندگان آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ششم اسفند سال‌جاری در نامه‌ای به معاون میراث‌فرهنگی و معاون گردشگری کشور دستور داد از پذیرش بازدیدکنندگان گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی خودداری شود.

علی‌اصغر مونسان در نامه خود آورده است: به‌منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور الزامی است ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، به تمامی موزه‌های کشور شامل دولتی و خصوصی، مراکز تاریخی و فرهنگی، پایگاه‌های ملی و جهانی، مراکز گردشگری و سایر زیرمجموعه‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود از پذیرش بازدیدهای گروهی (دانش‌آموزی، دانشجویی و غیره) خودداری کنند.

وی در بخش بعدی نامه خود آورده است: بدیهی است تمهیدات لازم برای عوامل و کارکنان مجموعه‌های یادشده مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در نظر گرفته و نسبت به نصب علایم هشدار دهنده برای بازدیدکنندگان اقدام شود.

کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.