به گزارش خبرنگار مهر دکتر مجید شیرانی بعد از ظهر شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: اکنون مسئله روز دنیا کرونا است و در ایران بعد از چین شیوع نسبتاً زیادی داشته است.

وی بیان کرد: بسیاری کشورها درگیر هستند اما شاید اخبارها مدیریت شده منعکس می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه کرونا بار بهداشتی و روحی دارد، افزود: در استان تمهیدات لازم انجام شده اما کارهای بنیادی انجام نشده و تنها در این مدت می‌توانستیم چیزهایی را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: استان از نظر زیرساختی در بخش عفونی ضعیف است و بیمارستان هاجر این گونه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: در زمینه پرسنل باید آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شد که به موقع عمل شد.

وی گفت: در خصوص دارو نیز کرونا داروی اختصاصی ندارد اما پروتکل‌های تجربی برایش در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: در خصوص تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده و شوینده کمبودهایی در کشور حاصل شده اما پرسنل بخش بهداشت محیط از روش جایگزین استفاده کردند که موجب آرامش روانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: مواد گندزدایی میان خانواده‌ها توزیع شده و از امروز مشکل مواد ضدعفونی کننده سطح و محیط، وضعیت نسبتاً مطلوبی خواهد یافت و در سطح جامعه توزیع خواهد شد.

وی در مورد حفاظت فردی و ماسک، گفت: کشور حدود یک و نیم میلیون ماسک تولید و صادر می‌کرد کمی ظرفیت‌های تولید اضافه شده و حداکثر ظرفیت تولیدسه میلیون است پس باید مدیریت در زمینه مصرف اعمال شود.

وی ادامه داد: با پیگیری و خدمات همکاران هنوز استان در کرونا وضعیت سفید دارد و از ابتدای شیوع کرونا ویروس در کشور تاکنون، ۴۵ بیمار مشکوک در مراکز درمانی در استان بستری شد که نتایج آزمایش ۷۰ درصد آنها منفی بوده و نتایج مابقی با توجه به تراکم آزمایشات در آزمایشگاه مرجع، به زودی اعلام می‌شود.

مراسم ترحیم در چهارمحال و بختیاری تعطیل شوند

وی در زمینه سفید بودن وضعیت استان در مورد کرونا گفت: از نظر وزارتخانه این سفید محسوب شدن، موجب می‌شود که کمتر توزیع مواد لازم به استان صورت گیرد اما از طرفی با چرخش بیشتر ویروس قدرت بیماری زایی ویروس کاهش می‌یابد و در سطح جامعه ایمنی مختصری پیدا می‌کند و هرچه وضعیت استان دیرتر قرمز شود، ویروس‌های ضعیف وارد استان می‌شود که حسن بزرگی است اما از نظر وسعت درگیری، فرقی نمی‌کند و مطمئناً استان هم گرفتار این ویروس خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همکاری صمیمانه مردم و دستگاه‌ها در زمینه مقابله با یروس کرونا را طلب کرد و افزود: انتظاراتی نیز از دستگاه‌ها داریم.

وی ادامه داد: جلوگیری از ازدحام و تراکم جمعیت غیرضروری باد مورد توجه قرار گیرد که در این راستا دانشگاه‌ها و مدارس خوشبختانه تعطیل شدند.

وی گفت: مراسم ترحیم اکنون نگرانی ماست که محیط‌های بسیار خطرناک هستند و از طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر متولیان می‌خواهیم که به نوعی این مراسم‌ها تعطیل یا مدیریت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.