علی‌اصغر ملک‌محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با وجود آماده‌سازی زیرساخت‌هایی مانند لوله‌کشی آب و حفاری اما هنوز مشکل انتقال آب به مجتمع دامپروری سنتی و صنعتی فرادنبه رفع نشده و نیازمند پیگیری بیشتر از سوی مسوولان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری چهارمحال و بختیاری درخواستی برای رفع مشکل انتقال خط گاز بین‌مزارع شمال شهر فرادنبه با هدف ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای ارایه کرده است.

ملک‌محمدی تصریح کرد: با توجه به خروج ۳۰۰ حلقه چاه این منطقه از مدار آب، و مواجه شدن کشاورزان با مشکلات جدی، مناسب بودن زمین‌های زیر دست حریم خط گاز و وجود چند سرمایه‌گذار برای ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای پیشنهاد می‌شود لوله اصلی گاز جاده فرانبه – سفیددشت احداث شود.

وی یادآور شد: در این صورت مردم منطقه برای اجرای لوله‌های فرعی گاز همکاری و مشارکت خواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهرستان بروجن اظهار داشت: تاخیر در رسیدگی به تداخل‌های زمین‌های مزرعه‌های آهویه، مومن‌آباد و جعفرآباد این شهرستان بین کشاورزان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی و همچنین نبود نقشه کاداستر و تابلو برای مشخص شدن مرز مزارع و مالکان آن از دیگر مشکلات مردم شهرستان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

با توجه به پدیده خشک‌سالی و کاهش بارش‌های چهارمحال و بختیاری در بیش از یک دهه گذشته باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و زمین‌های کشاورزی این استان فراهم شود.

بروجن در ۶۰ کیومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.