محمدعلی فرخی روز شنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات حوزه کاداستر و اخذ اسناد تک‌برگی اراضی ملی، اظهار داشت: در نقاط شمیم برای انجام مراحل کاداستر اراضی با مشکلاتی مواجه بودیم که اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، برای همکاری با اداره کل منابع طبیعی در این حوزه قول مساعد دادند.

وی افزود: همچنین مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک علاوه بر همکاری و تعامل در نقاط شمیم و نقاط برداشت حدود ثبتی، نیروهای خود را جهت رفع مشکلات این حوزه و همکاری با کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان آموزش دهد.

فرخی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با تعامل و هم‌اندیشی بین این ۲ اداره کل، اجرای طرح کاداستر اراضی در استان از رشد مطلوبی برخوردار شود.

وی با بیان اینکه عملیات کاداستر در حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان اجرا شده است، گفت: اسناد این زمین‌ها در حال صدور بوده و همچنین عملیات کاداستر در ۲۰۰ هزار هکتار نیز در دست انجام است.

رییس اداره ممیزیِ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: کاداستر به نظامی اتلاق می‌شود که هدف از آن تعیین محدوده‌های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک بوده و مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ‌مقیاس، اضافه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.