سید راشد جزایری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به محدودیت تولید واکسن فلج اطفال در دنیا، تامین این واکسن برای همه استان‌های کشور امکانپذیر نبود از همین رو ،این طرح در زمستان سال گذشته در ۹ استان کشور اجرا شد و امسال نیز برای سایر استان‌ها به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی،با بیان اینکه این طرح برای متولدین یکم فروردین ۱۳۹۵ به بعد اجرا می‌شود، گفت: این برنامه در تمامی مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان به مدت ۲ ماه اجرا می‌شود.

جزایری، با بیان اینکه بهترین ابزار پیشگیری از بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون علیه این بیماری است، تصریح کرد: واکسن فلج اطفال به ۲ صورت خوراکی و تزریقی تولید و تجویز می‌شود و در هر ۲ نوع کاربردی و موثر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واکسن فلج اطفال در ۶ نوبت از بدو تولد تا ۶ سالگی تجویز می‎شود، اظهار داشت: آخرین مورد بیماری فلج اطفال در کشور در سال ۱۳۷۹ گزارش شد که از کشور پاکستان وارد کشور شده بود و بعد از آن هیچ موردی از این بیماری در کشور و استان گزارش نشده و این موضوع به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است.

به گزارش ایرنا، فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های عصر حاضر است که به طور معمول کودکان خردسال را مبتلا می‌کند و سبب فلج دائمی اندام‌های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.