به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از وب دا، سید راشد جزایری با بیان اینکه در استان نیز مشابه کشور در حال حاضر آنفولانزای نوع A N۱H۱ شیوع بیشتری دارد افزود: هم اکنون ۸۹ مرکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان و پایگاه به طور مرتب میزان مراجعات را به مرکز بهداشت استان گزارش می نمایند.
به گفته وی، در سال جاری ۱۵۰ هزار و ۲۵۶ مراجعه مرتبط با آنفولانزا به مراکز صوررت گرفته است که از این تعداد ۶۳۱ مورد شبه آنفولانزا بوده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۳ نفر بستری شده اند و با انجام نمونه گیری از ۱۷۶ نفر و ارسال به آزمایشگاه، بر اساس نتایج واصله آزمایش ۵۷ نفر مثبت گزارش شده است.
جزایری بیشترین افراد درگیر بیماری را افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۵۵ سال عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون مورد فوتی ناشی از آنفولانزا بصورت اختصاصی نداشته ولیکن ۴ مورد فوتی به علت بیماری های زمینه ای قلبی، کلیوی و دیابت داشته ایم.
رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی همچون شستشوی مرتب دست ها، فاصله گرفتن از افراد دچار بیماری های حاد تنفسی و داشتن استراحت کافی افراد بیمار، به ارائه آموزش های لازم در مراکز محیطی و تجمعی مانند مدارس و پادگان ها اشاره داشت.
وی، ضمن توصیه انجام واکسیناسون آنفولانزا در گروه های هدف شامل: کودکان، سالخوردگان، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و ... اظهار داشت: برای کلیه افراد بستری داروی اختصاصی زیر نظر متخصصین تامین گردیده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1300189
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.