معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: میزان مرگ و میر کودکان 1تا 5 ساله در سبزوار و شهرستان‌های تابعه طی یک سال گذشته 38 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فاطمه نوده امروز در محل مرکز بهداشت شهر سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در این راستا اقدامات جامعی در قالب سیاست‌های کلی وزارت بهداشت، تدوین و اجرا می‌شود که خدمات مبتنی بر بسته خدمتی سلامت کودکان و غربالگری کودکان از نظر شاخص‌های خطر و طراحی مداخلات موثر بر اساس علل مرگ از جمله مهم‌ترین این اقدامات به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: انجام اقدامات در بهبود کیفیت خدمات در دوران پیش از بارداری، بارداری و زایمان و پس از زایمان، فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم و نیروی کارآمد، انجام اقدامات لازم در زمان‌های اولیه تولد کودکان از جمله برقراری تماس پوستی بین مادر و نوزاد و شیردهی در ساعت اول در بیمارستان، مراقبت 5-3 روزگی نوزاد و ویزیت پزشک در ده روز اول تولد، از جمله اقدامات مهم در رسیدن به این کاهش بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سبزوار ادامه داد: بررسی و طبقه‌بندی نیازها و تعیین اولویت‌های منطقه‌ای، نظارت مستمر براجرای دستورالعمل‌ها و برنامه کودکان، آموزش پرسنل و دانشجویان بر اساس پروتکل‌های کشوری، پایش بیمارستان دوستدار کودک، اجرای پایلوت برنامه کودک سالم و مانا و پیگیری راه‌اندازی کلینیک غربالگری تکامل کودکان از دیگر اقدامات حوزه سلامت کودکان به شمار می‌رود.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 38 مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۹۴خانه بهداشت به جمعیت ساکن شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.