به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه شهرکرد، نهمین کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی در برلین که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود، با حضور رایزن فرهنگی ایران، رییس دانشگاه آزاد برلین، نماینده وزارت امور خارجه آلمان در امور ایران، رییس انجمن ایرانشناسان اروپا، رییس دانشکده علوم انسانی و رییس مرکز ایرانشناسی دانشگاه آزاد برلین و ۵۰۰ ایرانشناس از کشورهای مختلف اروپا، تعدادی از استادان ایرانی که در حوزه مطالعات ایرانشناسی در کشورهای اروپایی فعالند، برگزار شد.

 در این نمایشگاه، آثار هنری صنایع دستی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در زمینه هنر اسلامی که با الهام از کاشی‌کاری های بناهای ایرانی اجرا شده بود در موزه بومیلار در معرض دید عموم قرار گرفت.

این آثار آبگین‌ه‏ای طراحی شده از سوی این هنرمند شهرکردی را شامل می شود که با استفاده از قوانین موجود در روانشناسی گشتالت و نحوه ارائه به صورت کنشی و مشارکتی با همکاری مرضیه ناصری دانش‌آموخته صنایع دستی دانشکده هنر اجرا شده است.

فرانک کبیری دهکردی، عضو هیات علمی دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان دانشگاه شهرکرد کفرانس ایرانشناسی در برلین، بخشی از  در آیین گشایش این نمایشگاه به بیان مختصات هنر فلزکاری دوره  ساسانی، جایگاه شکار در فرهنگ ایران و نقوش استفاده شده در بشقاب‌های سیمین این دوره پرداخت.

 کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی به صورت دوره‌ای هر ۴ سال با حضور ایرانشناسان مطرح جهان در یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپا برگزار می‌شود و دهمین دور کنفرانس اروپایی ایرانشناسی در سال ۲۰۲۳ در شهر لایدن هلند برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده دانشگاه شهرکرد مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی بهره‌مند است که در عرصه های ملی و بین المللی دستاوردهای علمی متعددی کسب کرده‌اند.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.