معاون میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری نشست تخصصی با موضوع نگاهی به آیین تدفین ایلام باستان در هزاره دوم قبل از میلاد در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرجان شوشتری با اعلام این خبر افزود: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ و در راستای موضوع آموزش و پژوهش در حوزه معاونت فرهنگی استان تلاش کردیم تا با دعوت از متخصصان، تشکل‌های مردم نهاد و علاقمندان نشست تخصصی را در باب سنت‌های تدفین ایلام باستان در هزار دوم قبل از میلاد و اینکه ایلامی‌ها مردگان در کجا دفن می‌کردند، برگزار کنیم. 

وی با بیان اینکه سخنران این نشست دکتر علی زلقی استاد دانشگاه ماینتس آلمان است، گفت: هدف از برگزاری این نشست هویت بخشی به موضوع آموزش و پژوهش و نیز تبادل اطلاعات میان کارشناسان امر خواهد بود. 

معاون‌میراث فرهنگی خوزستان افزود:در صدد هستیم تا چنین نشست‌های تخصصی را به تناوب در طول سال برگزار کنیم و در کنار آنها برخی کارگاه‌های آموزشی را نیز تدارک ببینیم.

وی عنوان کرد: این نشست تخصصی چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 97 از ساعت 18 تا 20 در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری خوزستان برپا خواهد شد.

شوشتری همچنین از تدارک برنامه‌های متنوع معاونت فرهنگی خوزستان به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد و افزود: جزئیات این برنامه‌ها طی روزهای آینده به صورت دقیق از سوی این معاونت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.