محمدکاظم منزوی  روز سه‌شنبه، از تولید بیش از ۴ میلیون مترمربع چادر مشکی و محصولات جانبی در ۶ ماهه  نخست امسال در این استان خبر داد و افزود: چهارمحال و بختیاری به عنوان بزرگترین قطب تولیدکننده چادر مشکی کشور، این میزان محصول مرغوب را امسال تولید و روانه بازار مصرف کرده است.
وی، ظرفیت واحد تولیدی چادر مشکی استان را سالانه ۱۰ میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: تولید ظرفیت کامل این واحد بیانگر تامین به موقع مواد اولیه مورد نیاز و توجه مسئولان استان به شعار رونق تولید است.
منزوی با اشاره به اهمیت و توجه دولت به بخش تولید و اشتغال تاکید کرد: همواره بحث تامین مواد اولیه این واحد و حمایت همه جانبه از سوی مسئولان متولی استان در اولویتکاری قرار دارد.
وی، محصول چادر مشکی تولیدی استان را با کیفیت و در ۴۵ نوع ساده و طرح‌دار ذکر کرد و گفت: تولید این محصول در چهارمحال و بختیاری علاوه بر تامین نیاز داخل، مانع خروج ارز از کشور شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در این کارخانه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن نخ و ماهانه ۳۰ تن رنگ و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.
به گزارش ایرنا، کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد از سال ۹۳ به عنوان تنها واحد تولید کننده چادر مشکی کشور با تولید سالانه ۱۰ میلیون مترمربع محصول نساجی، و ۶ میلیون مترمربع پارچه‌های روسری، شال، پرده‌ای و ملحفه‌ای تولید می شود.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.