مهرداد قاسمی دستگردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت:  سال گذشته  ۷ معدن نیمه فعال و راکد ، فعال شدند و مجوز بهره برداری از معادن جدید برای سال جاری صادر شد ، که این امر موجب تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدن شد و این میزان تولید نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد۲۰ درصدی همراه است.

به گفته وی، با راه اندازی ۷ معدن راکد استان در سال گذشته، زمینه اشتغال ۴۳ نفر نیروی کار جدید فراهم شده است و ظرفیت تولید مواد استخراجی استان افزایش چشمگیر دارد. 
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معادن  جدید که در فاز تولید قرار گرفته است، در بخش استخراج سنگ آهک و سنگ لاشه و در شهرستان های لردگان، کوهرنگ، بروجن، بن، فارسان و کیار می باشد. 
قاسمی افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است. 

وی، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود : این میزان در دولت تدبیر و امید به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است. 
قاسمی ، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان را از محصولات معادن فعال عنوان کرد و گفت: به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود. 
به گزارش ایرنا، ۱۸۶ معدن با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و۵۳۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

۶۱۹۹/۲۰۹۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.