پیمان الماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی موجود در استان و حفظ و حراست از سرمایه گذاری های انجام شده از برنامه های مهم سازمان صمت کردستان است.
وی تعریف صنایع پیشران متناسب با مزیت های استان را از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری اعلام کرد و افزود: توسعه تجارت خارجی و حمایت از صادرات با توجه به وجود مرز مشترک با عراق از دیگر برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به شمار می رود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: 17 طرح مهم و پیشران صنعتی با سرمایه گذاری 17 هزار و 700 میلیارد تومان و اشتغالزایی 6 هزار و 410 نفر از کارهای اولویت دار سازمان در سال جاری است.
الماسی با بیان اینکه کردستان پتانسیل صنعتی شدن را یادآور شد: حداقل پیشرفت فیزیکی این طرح ها 10 درصد و حداکثر هم 60 درصد است.
وی گفت: کردستان از نظر تعداد واحدهای صنعتی رتبه 26 و از لحاظ سرمایه گذاری رتبه 22 و از نظر اشتغال هم رتبه 27 را در سطح کشور دارد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: مهمترین محصولات صنعتی که در استان تولید می شود به ترتیب اهمیت شامل پلی اتلین سبک، انواع لاسیتک رادیال خودرو، سیمان خاکستری، شمش طلا، تراکتور سنگین، انواع نوشیدنی گازدار، کنسانتره سنگ آهن و کاشی و سرامیک است.
798 واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد 639 واحد فعال و نیمه فعال و 159 واحد هم غیر فعال است.
اشتغال اسمی واحدهای صنعتی استان 15 هزار و 753 نفر و اشتغال واقعی آنها هم حدود 12 هزار نفر است.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی استان زیر 10 نفر، 44 درصد بین 10 تا 50 نفر، 3.5 درصد 50 تا 100 نفر و 2.5 درصد از واحدها بالای 100 نفر اشتغال دارند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.