به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز یکشنبه افزود: هم اکنون 91 طرح اقتصادی بالای60 درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از 16 هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی مستقیم 2هزار و 392 نفر در هرمزگان وجود دارد.
وی بیان داشت: این طرح ها شامل 34 طرح در حوزه صنایع معدنی، 18 طرح در حوزه صنایع فلزی و دریایی و 39 طرح در حوزه صنایع غیرفلزی است که امیدواریم با همکاری مسوولان متولی شاهد بهره برداری کامل آن ها در سالجاری باشیم.
این مسوول اظهارداشت: باید تلاش شود تا با پرداخت اعتبار و تسهیلات به طرح های بالای 60 درصد ضمن تکمیل واحدها، زمینه اشتغال را برای جوانان در استان هرمزگان فراهم کنیم.
قاسمی یادآورشد: واحدهای صنعتی و معدنی و اصناف تولیدی مشمول یارانه سود نیز می توانند برای دریافت تسهیلات جهت افزایش تولید و اشتغال با مراجعه به ادارات شهرستانی نسبت به تکمیل مدارک و ثبت درخواست در سامانه www.behinyab.ir اقدام کنند.
وی ادامه داد: یارانه سود نیز شامل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و واحدهایی می شود که نیاز به تسهیلات بازسازی و نوسازی دارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ‌های ظالمانه که به بخش تولید وارد می ‌شود، با تلاش بخش خصوصی، در خصوص تعداد جوازهای تاسیس که صادر شده، رشد 50 درصدی در استان وجود دارد.
هرمزگان به عنوان قطب صنعت کشور افزون بر909 واحد صنعتی دارد که 27 هزار نفر به طور مستقیم در این استان مشغول فعالیت هستند، به طوری که هرمزگان از لحاظ سرمایه گذاری رتبه نخست کشوری را دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.