مرضیه جلیل‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از افسردگی برای قشر بانوان یک ضرورت است چرا که زنان در خانواده نقش حیاتی را برعهده دارند و در بسیاری از موارد به سبب نبود آگاهی مبتلا به افسردگی می‌شوند.

وی ادامه داد: ابتلای مادران و زنان به بیماری افسردگی سایر افراد خانواده را نیز درگیر می‌کند و این موضوع پیامدهای ناگواری را در پی خواهد داشت.

جلیل‌پور تصریح کرد: در همین راستا در سالجاری ۵ کارگاه آموزشی در شهرستان‌های بن، فارسان،کیار، سامان و خانمیرزا برگزار شد و تلاش می‌شود این کارگاه‌ها در ادامه در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارتقای کیفیت و بهبود سلامت روان بانوان نقش بسزایی در آرامش خانواده دارد، افزود: آموزش در مواجه با مشکلات می‌تواند توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای کنترل شرایط را در بانوان تقویت کند.

به گزارش ایرنا، افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تاثیر بگذارد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.