طهمورث الیاسی بختیاری روز پنجشنبه در شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد ، افزود : برای تکمیل و بهره برداری از این طرحها 42 هزار میلیار ریال نیاز است و  پارسال یکهزار و 400 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، یکهزار و 480 میلیارد ریال از اسناد خزانه، 3 هزار و 80 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین اعتبارات مطلوبی از منابع بازآفرینی حوزه پایدار شهری، استفاده از پسآب فاضلاب در شهرها و شهرکهای صنعتی، طرحهای آبرسانی، گازرسانی به واحدهای تولیدی، ساماندهی مطالبات شهرداریها و ایجاد نیروگاههای پاک و تجدیدپذیر در چهارمحال و بختیاری جذب و هزینه شد.
وی تصریح کرد: تأمین آب آشامیدنی از منابع پایدار، حمایت از طرحهای دانش بنیان و تقویت بنیه اجتماعی اقتصادی چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.
وی یادآور شد: پارسال 100 درصد اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای و 120 درصد درآمدهای مالیاتی چهارمحال و بختیاری محقق شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان به 110 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز است.
وی گفت: پارسال نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از 20.7 به 17.4 درصد رسید که 3.3 درصد کاهش یافت.
الیاسی بختیاری تاکید کرد: در بهار امسال نیز نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری 6.1 درصد کاهش یافت اما استان همچنین رتبه استان در بیکاری کشور اول را دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: سهم واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری از کشور 1.3 درصد اما درآمد سرانه (GDP) استان تنها 0.8 درصد است.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که چهارمحال بختیاری در تولید 10 محصول کشاورزی جزو استانهای برتر کشور است.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور به مدت 2 روز برای بررسی مسایل مختلف چهارمحال و بختیاری در شهرکرد حضور دارد.
7362/2097

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.