معاون سرمایه گذاری و اشتغالزایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: 13 هزار و 380 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی در چهار مرحله به رونق اشتغال روستایی کشور تخصیص داده شده است.
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - منوچهر رزمجو 12 تیرماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به پرداخت 60 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به متقاضیان، اظهار کرد: این پرداخت موجب شده نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور از 8.6 درصد در سال 96 به 7.9 درصد در پایان سال 97 کاهش یابد.
وی افزود: 26  درصد اعتبارات از سوی نهادهای حمایتی و 74 درصد آن از سوی سایردستگاه‌ها جذب شده که پیش‌بینی می‌شود با جذب مجموع این اعتبار برای 200 هزار نفر از روستاییان کشور اشتغالزایی شود.
رزمجو گفت: سرانه راه‌اندازی هر طرح اقتصادی در کشور 90 میلیون تومان بوده که می‌توان گفت با36  میلیون تومان می‌توان یک شغل در کشور ایجاد کرد.
معاون سرمایه گذاری و اشتغالزایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سهم اشتغال مناطق روستایی کشور در سال 97 نسبت به سال 96، 25 درصد افزایش یافته است که طبق بررسی‌ها روند تولید و اشتغال در مناطق روستایی کشور رو به رشد است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است اعتبارات استان‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود، در حوزه‌های مختلف سهمیه‌بندی شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"B Titr"; font-weight:bold;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.